Ets a: Portada > Turisme

Què fer?

LLOCS PER VISITAR

El CENTRE D’INTERPRETACIÓ DE LA MEL es va inaugurar per primera vegada a l’agost de 2008 i el trobem a la planta baixa del Casal Municipal. Aquest any 2016 s'ha remodelat tot. Hi han moltíssimes novetats.

El centre d'interpretació de la Mel pretén ser un espai de divulgació i exposició sobre la mel, la cultura i la tradició que l'envolta, reforçant el vincle identitari d'Arnes amb aquesta tradició centenària. El centre pretén ser un element central de projecció del poble cap al seu entorn.

El Centre es pot visitar en diferents llengües: català, castellà, anglés o francés.

El PUNT D’INFORMACIÓ DEL MOLÍ DE L’OLI és un edifici construït a principis dels 50. La planta baixa allotja l’antic molí d’oli on encara es conserven dues moles, una premsa i el seu motor. També es conserven part de les vies que connectava aquesta maquinària i les set tines de decantació de l’oli, en bastant bon estat.

C/ Aragó, 2 43597 - Arnes

Actualment aquest punt d'informació està tancat.
Per informació turística adreçar-se al Punt d'Informació Turística - Telecentre a l'Ajuntament.

Activitats al Parc Natural dels Ports

POVET DE LA NEU o Centre d’Interpretació del Gel. s. XVII-XVIII. Arquitectura rural catalana, d’estructura circular aixecada en pedra on s’emmagatzemava neu o gel, durant els mesos d’hivern, per a usos medicinals o per a la conservació d’aliments. Diversos plafons interpretatius expliquen com funcionava el pou. Per visitar-lo podeu demanar la clau al punt d’informació dels Ports, al Molí de l’Oli, o a l'Ajuntament d'Arnes.

+ info del povet de la neu

ITINERARIS

TOLL DEL VIDRE. Opció 1. Temps aproximat 20’. Agafeu la pista senyalitzada des d’Arnes fins al toll del Vidre, que està a uns 7 quilòmetres, i deixeu el vehicle a l’aparcament del toll. A mà dreta trobareu el camí i les escales de baixada al toll del Vidre.

Opció 2.Temps aproximat 1h 45’. Desnivell 200 m. Fàcil. Comenceu fent l’itinerari del riuet de les Valls. Quan arribeu al mas de les Valls, sense separar-vos del riu, trobareu una pista que marxa cap amunt a mà dreta, cap al coll de Xertó. No heu d’agafar el camí que segueix la direcció del riu perquè us portaria al coll de Miralles. Seguireu les marques grogues fins al camí que va del toll del Vidre fins al mas de Pau. Quan arribeu al camí, gireu a la dreta cap al toll del Vidre, i continueu per la pista fins l’aparcament del riuet de les Valls.

EL RIUET DE LES VALLS. Temps aproximat 1h . Desnivell inapreciable. Passeig fàcil i agradable. Agafeu la pista asfaltada en direcció al toll del Vidre. En arribar a la cruïlla on conflueixen el riu Algars i el riuet de les Valls (punt quilomètric 4,9) hi ha una esplanada on es pot deixar el vehicle. Continueu caminant per la pista de l’esquerra. A mà esquerra veureu el Molló, i més endavant, a mà dreta, la roca Grossa, on es pot escalar. Després veureu a l’altre costat del riu el mas de Botzut, i continuareu caminant fins al mas de les Valls, que també està en runes.

ELS ESTRETS. Temps aproximat 1h / 1h 20’. Desnivell inapreciable. Passeig fàcil i amb un pas de riu. Es pot fer l’aproximació en vehicle, seguint la pista senyalitzada al costat de l’escola. En arribar, després d’uns 3,7 quilòmetres, deixareu el vehicle en un replà i agafareu una drecera per baixar al riu i sortir a la pista. A partir d’aquí, continuareu tot recte fins a un aqüeducte on podeu donar l’excursió per acabada. Es recomana d’observar la fauna salvatge, les cabres i els voltors.

ALTRES ITINERARIS

• Toll del Vidre – Mas de Pau. Temps aprox. 1h. Desnivell inapreciable. Fàcil.

• Penyagalera. Temps aprox. 1h 45'. Desnivell 500m. Fàcil per estar senyalitzat, però amb trams pedregosos i sense camí.

• Les Roques de Benet. Temps aprox. 55m. Desnivell 250m. Amb una canal pedregosa que demana atenció.

• La Miranda. Temps aprox. 4h 15'. Desnivell 650m. Itinerari llarg i desnivell considerable. Mas de Pau – Coll de Monfort – Coll de l'Ereta dels Clots – Altiplà de Terranyes – Coll de Miralles i Coll de Monfort.

• Refugi de Terranyes. Temps aprox. 4h 15'. Desnivell 600m. Riuet de les Valls – Barranc del Pedregal – Coll de Miralles i la Grassada.

• Refugi de Damià. Camí que va del Toll del Vidre al Mas de Pau.

BTT

VIA VERDA. Si comenceu el recorregut a la plaça major podreu admirar una privilegiada panoràmica dels Ports. Per anar a trobar la Via Verda heu de dirigir-vos cap a la carretera T-330 i molt a prop de la cruïlla, a l’altra banda de la carretera, trobareu un camí senyalitzat que us portarà fins a la Via Verda. Aproximadament a uns cinc quilòmetres trobareu l’estació Arnes-LLedó, punt d’inici de la via. En aquest punt, podeu decidir si aneu en direcció a Tortosa (49 km, desnivell negatiu de 342 m) o direcció Valdealgorfa (37 km). Es recomana portar llum als túnels.

Més informació de la Via Verda Arnes - Tortosa

Més informació de la Via Verda Arnes - Valjunquera (Val de Zafán)

RUTA CICLISTA senyalitzada RT 01. Per la vall del riu Algars. 32,85 km 2,30 h . Inici al refugi del mas de Damià (situat al camí del toll del Vidre a mas de Pau, que s’hi pot accedir en cotxe) – Toll del Vidre – Arnes – Via Verda – Almudèfer – Caseres.

Ruta 01 de la xarxa ciclista de la Terra Alta

REGULACIÓ D'ACTIVITATS DEL PARC NATURAL DELS PORTS

• Escalada.

• Senderisme i acampada.

• Espeologia.

• Descens de barrancs.

• Circulació motoritzada.

• Fotografia i filmació.

• altres (calendari batudes porc senglar, etc)

tot... a la pàgina web del Parc Natural dels Ports

SERVEIS TURÍSTICS

Centre d'Interpretació de la Mel. Tel. 977 435 134 / 630 325 118

Guies del Port. 977 435 515
    Les Roques Natura SCP

LLOGUER DE BICICLETES I ECOTURISME.
    GABINET GEOTÈCNIC
    Ilda --> 671 07 98 45
    Xus --> 606 93 60 41
    977 055037
    C/ Lluís Companys, 95
    lesroquesnatur@gmail.com

Ismael Monsonís. Guia acompanyant de muntanya.
    977 435 629

Rural Esports. 646 985 223

FESTES

Festa de Sant Antoni. Es celebra el dissabte més proper al 17 de gener.

Festa de Santa Àgueda. Festa de les Dones que es celebra el diumenge més proper al 5 de febrer.

Romeria de Santa Madrona que es celebra el dissabte més pròxim al 15 de març.

La Festa de la Mel es celebra a finals de maig. (+més)

Festes Majors dedicades a Santa Magdalena. Comencen el 22 de juliol i tenen una durada de quatre o cinc dies

Calendari de les festes

Imprimir

• Amb el suport de:

Ajuntament d'Arnes , Tots els drets reservats - Normes de privacitat - Qui som?